Äntligen släpper LinkedIn nya annonsmål/målsättningar (objectives) i sitt annonssystem. De nya målen är: varumärkeskännedom, webbkonverteringar och arbetssökande (ansökningar till ett ledigt jobb).

Upphovsrätt bild: LinkedIn
 

LinkedIn förklarar i sin blogg att anledningen till den nya uppdatering är att hjälpa marknadsförare att nå sina lite mer komplexa affärsmål. ”Ni har delat med er till oss ​​om att en av era största utmaningar inom marknadsföring är att säkerställa att era kampanjer kan möta allt mer komplexa affärsmål … Vår senaste version av kampanjhanteraren är nästa steg i vårt försök att ge er de verktyg ni behöver för att skapa kampanjer och mäta deras effekt. ”

3 nya mål:

Med dessa nya mål har LinkedIn också uppdaterat sin annonsprissättningsmodell för att erbjuda den bästa prissättningen för dina annonser. Detta tycker jag personligen är efterlängtat då prissättningen på LinkedIn har varit väldigt icke-flexibelt. Varje nytt mål har en egen prissättningsmodell.

Varumärkeskännedom: Att välja varumärkeskännedom som kampanjmål är för dig som vill få stor räckvidd och betala för det (CPM). Denna typ av kampanj hjälper dig att nå en bredare publik, förhoppningsvis att öka just kännedommen om ditt varumärke.

Webbkonverteringar: Den här typen av kampanj har flera lager; Du kan se hur många personer som har tittat på din annons, hur många som klickades på den och vidare till din webbplats och hur många som agerade (omvandlingsfrekvens). Om du väljer webbplatsomvandlingar debiteras du bara när någon klickar till din målsida.

Ansökningar lediga jobb: LinkedIn Talent Solutions-kunder som samlar in jobbansökningar via LinkedIn eller på sina egna webbplatser kan nu skapa annonser direkt i LinkedIns kampanjhanterare.